1-3 dagers levering + postgang |Vintage og Antikk |Stort utvalg

GENERELT
Les våre betingelser og informasjon nøye.
Når du har godkjent våre betingelser og sendt din bestilling - har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp.
 
Alle priser oppgis i norske kroner (NOK) og inkluderer MVA i h t gjeldende satser
Merverdiavgiften er pr d d 25 %, med unntak av næringsmidler med 15 %. 
 
Vi setter god service og kundens sikkerhet i høysetet.
Heklegarn.no etterlever og agerer i h t all norsk lovgivning, 
eksempelvis:
 
 
 
 
 
* BRUKTHANDELLOVA


PERSONVERN

Når du handler hos oss, må du registrere navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. 

Dette er informasjon vi trenger for å levere varer til deg, 

samt kontakte deg om forhold vedrørende din bestilling. 

Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i h t norsk lovgivning.

Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. 

 

Når du registrerer deg som kunde lagres det automatisk en Cookie.

Cookies er små informasjonskapsler som ikke registrerer dine personalia - kun din navigering. 

Den brukes også til å gjenkjenne deg når du kommer tilbake til oss.

Det er mulig å endre innstillingene i nettleseren din,

der du velger å motta cookies fra Heklegarn.no - men ikke tredjepartstilbydere. 

Vær klar over at dette kan endre funksjonalitet av nettleseren, da cookies effektiviserer nettsurfing.

 

Opplysninger som kan knyttes til deg som person, 

vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre.

Heklegarn.no hverken selger, bytter eller videreformidler personopplysninger til tredjepart.


 
REKLAMASJON

Ta vare på all emballasje, både ytre og indre - til du med sikkerhet vet at forsendelsen er i orden.

For å få erstattet en transportskadd pakke hos Posten, du forevise den skadde varen samt all emballasje.

Fotografer skaden om du har mulighet - dette kan i noen tilfeller forenkle saksbehandlingen ved reklamasjoner.

 

TRANSPORTSKADE:

Sjekk alltid forsendelsen for utvendige, synlige skader når du henter pakken hos Posten AS.

Om du har mistanke om skade på forsendelsen, kontakt øyeblikkelig ditt utleveringssted for å få registrert skaden.

Fyll ut et skademeldingsskjema og følg Posten AS sine instrukser videre.

 

ØVRIGE REKLAMASJONER:

Ta kontakt med Heklegarn.no via post@heklegarn.no for registrering av reklamasjonen.

Du vil innen kort tid få en bekreftelse pr e-mail, samt instrukser for evt retur av varen.

Kostnader ved retur av godkjente reklamasjoner, dekkes av Heklegarn.no.

Returpakker må ikke sendes i oppkrav, o

ppkravspakker blir ikke under noen omstendighet, hentet ut av oss.

 

Reklamasjoner skal varsles oss så raskt som mulig og senest 8 virkedager etter at du mottok forsendelsen.

   *Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng, 

     som mindre enn 8 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Vi behandler din henvendelse i h t FORBRUKERKJØPSLOVEN og KJØPSLOVEN.

ANGRERETT

LES OM ANGRERETT PÅ FORBRUKERRÅDET'S NETTSIDE

Når du kommer til KASSEN vil du på et tidspunkt bli bedt om å GODKJENNE VÅRE BETINGELSER.
For å gjennomføre din ordre du godkjenne våre betingelser - man kommer ikke videre før det er gjort.Derfor er det svært viktig at du leser i gjennom og forstår våre betingelser.

Ta frem målbånd eller tommestokk!
Og les beskrivelsen nøye - bilder lyver ofte.
Vær oppmerksom på at pc-, nettbrett- og mobilskjermer viser farger på ulikt vis.

Vi oppfordrer våre kunder, til å nøye lese vår informasjon og produktbeskrivelser. 
Det kan for eksempel være vanskelig å oppfatte korrekt størrelse, bare ved å se på bildet.
Det tas forbehold om at finish, farge og mål kan avvike fra oppgitte mål og produktbilder.

 
Brukte varer - SECONDHAND - VINTAGE - ANTIKK:
Her må det påregnes slitasje og spor etter svunne tiders bruk.
Vi beskriver varen etter beste evne, det blir opplyst om skader utover normal slitasje.

Det tas forbehold om feil i lagerbeholdningen. 
Om kunden blir berørt av dette, vil vi alltid gi beskjed om det pr e-mail eller sms. 
Kunden får da en mulighet til å endre, evt annullere sin ordre. 
 
Det tas forbehold om feilprising og ukorrekte opplysninger i nettbutikken. 
Om dette oppstår, blir det rettet opp så snart det blir oppdaget.
Om kunden blir berørt av dette, vil vi alltid gi beskjed om det pr e-mail eller sms.
Kunden får da en mulighet til å endre, evt annullere sin ordre.
Det er ingen returrett på metervare eller andre varer som er spesielt  tilpasset etter ønske fra kunden.
Herunder kommer bl annet stoff, blonder og bånd.

Det er ingen returrett på tilbudsvarer eller varer til nedsatt pris.
 
Det er ingen returrett på egenproduserte varer.
 

Uavhentede pakker: 
Kunden må betale returporto på uavhentede pakker, returnert til Heklegarn.no av transportør.
Returporto blir trukket fra ordrens totalsum - før et evt mellomlegg betales tilbake.
Om kunden ønsker varene tilsendt på nytt, tilkommer ny portokostnad.
VI RESERVERER OSS FOR SKRIVEFEIL OG FEIL I LAGERBEHOLDNING.

Heklegarn.no har og håndterer copyright på alle bilder brukt i nettbutikken. Henvendelser om bruk av vårt materiale rettes til tove@heklegarn.no.

Org nr 982 270 014, firmaopplysninger finnes hos Brønnøysundregistrene.  
Juridisk ansvarlig er Tove Andersen - bedriftens eier og daglig leder.
Henvendelser bes rettet til tove@heklegarn.no .
Vi har ikke faste telefontider - men det hender vi treffest på tlf 99 62 88 80.